Back to the top

Over ons | Veluwsche Oldtimerclub

Over de Veluwsche Oldtimer Club

Classic wheels move the soul

De Veluwe heeft nu zijn eigen oldtimer club! Met Apeldoorn als centraal punt. Daarom treft u in ons logo het historische wapen van Apeldoorn aan, alleen niet met de stadssleutel maar met een steeksleutel.

De Veluwsche Oldtimer Club wil graag de contacten tussen rijders en liefhebbers van oldtimers bevorderen. Binnen de Veluwsche Oldtimer Club maakt het niet uit wat het merk, type, de uitvoering, het bouwjaar of de staat van de auto is. Als deze maar ouder is dan 25 jaar.

Er worden bijeenkomsten en ritten georganiseerd. Ook willen we evenementen organiseren waarbij het publiek en oldtimer liefhebbers kunnen genieten van dit unieke historische erfgoed.

Bent u geïnteresseerd in deze club, of kent u mensen die oldtimers een warm hart toedragen? Deel deze website dan zo veel mogelijk met vrienden en bekenden of nodig ze uit. Hoe meer liefhebbers we uit de Veluwe regio krijgen hoe gezelliger het wordt.

Nieuwsgierig naar onze geplande evenementen?

6111944f-1ce1-4f87-b2e4-89026283a674

Jan-Peter Nijmeijers

Bestuurslid/voorzitter

Jan-Peter Nijmeijers geboren in 1972. Op mijn 30ste begonnen met het organiseren van evenementen met bijna altijd klassieke automobielen, heb zo van mijn hobby mijn werk gemaakt. Mijn eerste klassieker was een Alfa Romeo Giulia Nuove 1300 en ben nu aan het sparen voor mijn absolute favoriet de Aston Martin DB4 Zagato.

klaas-hofland

Klaas Hofland

Bestuurslid/penningmeester

Mijn naam is Klaas Hofland. Ik ben geboren in 1954 en eigenlijk al heel lang gek van klassieke auto's. Zelf heb ik twee Alfa's, een Spider uit 1977 en een GTV 1750 uit 1968. Het leek mij een soort droom om een ontmoetingsplek te creëren waar eigenaren en liefhebbers van oldtimers elkaar treffen. Dus zijn we naast de Veluwsche Oldtimer Club ook bezig met Cars & Company.

jan-helmendach

Jan Helmendach

Bestuurslid/evenementen

Geboren op 1955. Onze eerste auto kocht mijn vader in 1962 en was een tweedehands Daf 66. Vanaf dat moment zijn auto's mijn hobby. Speciaal oude auto's, elegantie, en ronde vormen zijn voor mij de punten waar het om draait. Bijvoorbeeld de Citroën Traction Avant en de Alfa Romeo 2300C of de Voisin C15, 1934.

Bert-Jan Van Bolhuis

Bestuurslid/secretaris

In 1963 zag ik in Apeldoorn het levenslicht. Mijn 1e auto, een VW Kever 1300 kocht ik op mijn 18 e . In mijn studententijd volgde een Karmann Ghia 1500 Coupé uit 1969. Inmiddels is deze auto bijna 40 jaar in ons bezit. Als liefhebber van klassieke auto’s ben ik vanaf de oprichting lid van de VOC en in 2023 toegetreden tot het bestuur.

0Evenementen
0Leden

De Veluwe heeft zijn eigen oldtimer club: de Veluwsche Oldtimer Club. Bent u zelf of is er iemand in uw vriendenkring geïnteresseerd in klassiekers, deel deze website dan!

info@veluwscheoldtimerclub.nl

Wieselseweg 10, 7345 CD Wenum-Wiesel